Mijn vriendin Merlin, dat is me’er een: energiek, grappig en lief en met maar een stand: vol gas vooruit! Voordat de Tour-organisatie het zelf wist, wist zij al dat de Tour langs haar prachtige chalet…
U heeft gezocht op
Chez Bruno, een fantastische lunch in Jurassic Park
De DF, man van de wereld, heeft een mooi leven, maar het is niet wat het lijkt. Uiteindelijk is het motto: “all work, no play”. Ik ben met mijn vriendjes Xaf en Conny in Cannes….
Frantzén, Stockholm, de culinaire hemel
Ik dacht eigenlijk dat het na 212 en Fäviken culinair en qua beleving niet beter kon. En dan, dan opeens is de Zweedse chef Björn Frantzén in het leven van uw eigenste Dutchfoodie verschenen. De…
Kaas in Jermyn Street: Paxton & Whitfield
Ik ben met mijn dochter in Londen: een aardje naar haar vaartje. Ook zij kan het goede leven waarderen. De man die met haar trouwt, zal de gelukkigste man op aarde zijn. Als er iemand…
212, beste lunch ever!
Eerlijk is eerlijk, toen ik las dat Richard van Oostenbrugge en Thomas Groot Hotel de l’Europe verlieten om samen hun eigen restaurant 212 te beginnen, had ik er een hard hoofd in. Ik at een…
Streetfood in Kyoto
Ik reis op dit moment door Japan en ben onder de indruk van de kwaliteit van het eten. Waar je ook naar binnen loopt, in welk tentje dan ook, de meeste met een schuifdeurtje van…
Gonpachi, bij Kill Bill aan tafel
De Dutchfoodie is een man van de wereld. Mannen van de wereld reizen graag en laten zich graag culinair verrassen. Ik ben op dit moment in Japan, het land van de reizende zon, Yakitori, Black…
In den Doofpot, Leiden: Michelinster-waardig
Sommige zaken kunnen het daglicht beter niet bereiken en die houdt je “In den Doofpot“. Het gelijknamige restaurant in Leiden van mijn oude vriend Anton Verschelling is een knipoog naar Anton’s zakelijk leven en eigenlijk…
Culinaria in Sölden, waar moet je zijn? Deel 1: lunch bij Gampe Thaya
De DF, (aantrekkelijke)man van de wereld, houdt van reizen, skiën in het bijzonder. Dit jaar viel de keuze op Sölden. Daar waar de geoefende skiër het skigebied vooraf bekijkt, gaat de DF eerst op zoek…
Beppie & Slagerij van der Zon
Als ik denk aan familiebedrijven, dan denk ik aan passie en dus kwaliteit. In een tijd waar winkelketens met hun veelal passieloze medewerkers van onder de 17 (“want die zijn goedkoper”) het straatbeeld bepalen is…